Tuesday 10 March 2015

14 Gambar Rumah Paling Pelik Di Dunia






Rumah merupakan antara keperluan penting dalam kehidupan.Kita bakal menghabiskan banyak masa dirumah kerana ia merupakan tempat untuk kita beristirahat dan melakukan aktiviti harian.Namun setiap rumah diseluruh dunia dibina dengan pelbagai bentuk berbeza dan kebiasaannya di setiap negara anda akan melihat jenis dan rekabentuk rumah yang berbeza.



Jadi ini merupakan 14 rumah yang dikategorikan pelik dan unik di dunia.Ada antaranya sudah dibina puluhan tahun dahulu.






Rumah berbentuk Dome ini dibina di Indonesia iaitu lebih tepat di Yogyakarta.Ia dibina untuk keluarga yang kehilangan rumah ketika gempa bumi beberapa tahun lalu.Rumah ini dibina dengan keupayaan untuk bertahan dari gempa bumi dan angin selaju 190mp/h















Ini merupakan sebuah rumah yang dibina oleh seorang lelaki dari Utara Mexico.Ketinggian rumah ini mencecah 131 kaki.









Seorang warga emas telah membina sebuah rumah unik di satu kawasan di negara Republik Czech.Apa yang unik mengenai rumah ini ialah boleh dipusingkan mengikut kehendak diri supaya sentiasa boleh melihat pelbagai pemandangan.Rumah ini dibina dalam masa hampir 21 tahun.












Rumah ini dibina berkonsepkan kapal terbang.Ini kerana pasangan suami isteri yang merupakan pemilik rumah ini amat gemar mengembara ke serata dunia dan kapal terbang itu merupakan sebuah simbolik bagi hobi mereka.






Rumah ini terletak di Australia dan memakan kos $700,000 untuk membinanya.Ia akan melakukan satu putaran lengkap dalam masa 30 minit.






Dibina oleh sekumpulan anak muda di Sungai Serbia.Mereka merasakan amat sesuai membina rumah diatas batu ini dan lebih meakjubkan rumah ini telah bertahan selama 50 tahun dari segala ribut dan banjir yang dahsyat.








- 14 Gambar Rumah Paling Pelik Di Dunia

SHARING GOOD

0 Comment to "14 Gambar Rumah Paling Pelik Di Dunia"

Post a Comment