Thursday 12 March 2015

Filem Superhero Malaysia Cicakman Musuh Nabi Muhammad





Hari ini Filem Cicakman akan ditayangkan dekat Malaysia. Ada ke yang menunggu Filem ini untuk di tonton? Berdasarkan pemerhatian BLOG ALE UTO, ramai yang tidak berpuas hati dengan filem cicakman.



Ada jugak yang membangkitkan Isu Zaman Nabi Muhammad. Tentang cicak ini.





Nabi Muhammad Rasulullah Saw bersabda: “Barangsiapa yang membunuh cicak, maka pada awal pukulannya baginya ini dan itu satu kebaikan. Barangsiapa yang membunuhnya dalam pukulan kedua, maka baginya ini dan itu satu kebaikan yang berbeza dengan yang pertama. Jika dia membunuhnya pada pukulan ketiga, maka baginya ini dan itu kebaikan yang berbeza dengan yang kedua!”. (sahih Muslim, Sunan Abu Dawud dan Jami’at Tirmidzi dari Abu Hurairah).





KRU sepatutnya buat kajian sebelum buat Filem Hero Malaysia. Tengok orang barat diaorang buat filem dengan Kajian. tetapi pengarah filem kita ikut sedap dia atau dengan erti kata lain syok sendiri.



Kostum Filem Cicakman yang bernilai RM100 Ribu adalah penipu semata-mata. Baju yang dipakai cicakman ini nampak biasa-biasa sahaja. tiada yang special pada baju tersebut.







Kalau anda tengok sendiri baju cicakman tak gempak macam harga kostum yang diberi tahu. Lebih kelakar bila Hidung zizan jelas kelakar. Nak ketawa dan muntah sekali admin tengok



So untuk filem ini, admin tiada nafsu nak tengok. Maybe filem Run All Night Menjadi pilihan admin. Ohh yea, Kalau lepas ini, KRU nak buat filem tak logik buatlah kami menanti, tapi pastikan logik depan mata kami. Bukannya kartun dalam filem . HAHA







- Filem Superhero Malaysia Cicakman Musuh Nabi Muhammad

SHARING GOOD

0 Comment to "Filem Superhero Malaysia Cicakman Musuh Nabi Muhammad"

Post a Comment